Po co te strony? Przecież nie ma
z nich klientów.

Obecność w Internecie to istotny sposób budowania wiarygodności firmy
i rozpoznawalności marki.

Strona www to standard, dzięki któremu łatwo dotrzeć do klientów i zwiększyć rozpoznawalność marki, firmy i jej oferty. Potrzebujesz kompleksowego wdrożenia serwisu, oryginalnego projektu graficznego, efektownej strony opartej na WordPressie lub statycznej strony produktowej czy landing page kampanii reklamowej? Mogę Ci pomóc.

Pierwsze wrażenie

Częstym zachowaniem użytkownika odwiedzającego stronę internetową jest bardzo szybkie porzucenie przeglądania (bounce rate). Odwiedzający, oceniając jedynie to, jak wygląda strona i nie sprawdzając jej zawartości, rezygnuje z zapoznania się ze stroną. Według badań przeprowadzonych przez firmę Google, czas, w którym użytkownik wyrabia sobie opinie o stronie internetowej, to od 17ms do 50ms (http://research.google.com/pubs/pub38315.html), dlatego z niezwykłą dbałością należy podejść do projektowania elementów strony, które użytkownik widzi na początku swojej wizyty.

 

Prostota

Te same badania dowodzą także, że strony proste i przejrzyste są również postrzegane jako atrakcyjne i ładne. Ograniczenie elementów na stronie prowadzi do szybkich wyborów i decyzji użytkownika. Może być użyteczne w prowadzeniu go przez proces zakupowy. Tę samą obserwację oprzeć można na prawie sformułowanym przez brytyjskiego psychologa William Edmund Hicka we wczesnych latach pięćdziesiątych, które stanowi, że czas potrzebny do podjęcia decyzji rośnie logarytmicznie wraz ze wzrostem liczby możliwych wyborów. Prawo to w 2004 roku na język marketingu przełożył Barry Schwartz nazywając paradoksem wyboru (https://en.wikipedia.org/wiki/The_Paradox_of_Choice):

Takie podejście zgodnie jest z podstawową zasadą obowiązującą w projektowaniu regułą KISS (ang. Keep It Simple, Stupid)

https://pl.wikipedia.org/wiki/KISS_(regu%C5%82a)

 

 

Przewidywalność

Badania Google jako ważny czynnik wskazują także to, jak strona wygląda na tle innych stron w danej kategorii (branży). Strona powinna być podobna do innych i tworzyć wrażenie znajomej.

Dlatego też należy szczególną wagę przyłożyć do stosowania znanych użytkownikowi rozwiązań interfejsu (pattern), żeby go nie zaskoczyć. Należy dostosować układ elementów i nawigacje na stronie do przyzwyczajeń użytkownika.

 

Najważniejsze elementy interface’u użytkownika

Według badań przeprowadzonych przez firmę Google elementy strony, które użytkownik obserwuje najdłużej to:

 

  • Logo – użytkownicy spędzili 6.48 sekundy skupiając się na tym obszarze, zanim kontynuowali przeglądanie;
  • Menu główne – 6.44 sekundy;
  • Wyszukiwarka – 6 sekund;
  • Główny obrazek strony – 5.94 sekund;
  • Treść tekstowa – 5.59 sekund;
  • Stopka – 5.25 sekund.

Kreaktywnie © Warszawa 2011-2015 Wszelkie prawa zastrzeżone